Език:
РУБРИКИ

Автор: Иван Чолаков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Публикувано в Славянски диалози, Х, 2013, 14

Анотация: Статията си поставя за цел да представи едно недостатъчно проучвано до този момент методическо издание, в което на фокус са проблемите на  родноезиковото обучение. Специална методика на Тодор Бенев, Сава Велев и Васил Николчов от 1904 година си поставя задачата да наложи в българската образователна система дидактически модели на обучение, утвърдени от немската педагогическа школа. Авторите продължават в това отношение тенденцията, заложена от Ст. Басаричек за издигането на методиката на една научна основа, която да спомогне с подходящи методи и похвати успешното постигане на целите на родноезиковото обучение. След направения обзорен анализ се налага изводът, че Специална методика на Т. Бенев, С. Велев и В. Николчов представлява важно свидетелство за влиянието на хербартианския модел върху развитието на българската методическа мисъл от началото на ХХ век.

Ключови думи: педагогика, методика, образование, родноезиково обучение, Тодор Бенев, Сава Велев, Васил Николчов